Friday, October 15, 2010

Berpindah ke rumah baru

Insya Allah, minggu depan teman akan dapat kunci rumah. Alhamdulillah...akhirnya tercapai jugak hajat teman nak ada rumah sendiri. Sekarang teman tengah survey-survey harga untuk renovate rumah. Banyak benda yang teman nak buat dengan rumah baru ni. Tapi bila memikirkan ongkosnya...berpeluh jugak teman. So, teman buat la benda-benda yang penting dulu. Teman bercadang dengan duit yang ada tuh, teman nak buat kitchen cabinet, wardrobe dalam master bedroom, pasg grill, gate dan plaster ceiling ja dulu. Yang lain, teman buat kemudian. Teman ni minat sangat dengan wrought iron. Teman ni bermimpi konon-kononnya nak pasang grill n gate jenis wrought iron. Harap-harap budget teman cukup la.. Kalu tak cukup, alamatnya teman kena buat gate ja jenis wrought iron. Grill kena buat yang biasa2 ja. Huhuhu...sedihnya teman.

   
Teman ada survey juga dalam internet nak buat kitchen cabinet n wardrobe. Kalu kitchen cabinet yang diperbuat dari glass, cantik gilezzz..tp mahal beb... Tak mampu teman.Banyak jugak la teman survey. Ada dari jendela dapur, rz cabinet, seni hias n etc. Yang bestnya, company ni bleh buat design kat kita tanpa apa2 bayaran pon. Diaorang siap bg dgn qoutation sekali. Teman kalu boleh, nak cari company yang boleh buat semua sekali. Baru la dapt murah sikit. Kawan teman renovate rumah dia, RM20k ja untuk semua tuh n macam-macam lagi la. Tapi budget teman tak sampai la RM20k. Kalu ada sesiapa yang tahu or kenal company yang buat benda-benda tu, hello la teman.. Teman nak p survey n nak amik quotation.



Teman ada seorang member yang bleh buat design dalam rumah ni. Teman nak minta tolong dia design la. Teman dah bagitau dia, dia kata orait ja. Kalu ada sesiapa nakkan member teman ni design, inform teman yer. Teman ada jugak baca kat blog, forum n beli buku-buku mengenai renovation nih. Maklum la, teruja sangat nak masuk rumah baru. Hekhekhek... Nanti bila rumah teman dah siap renovate, teman akan masukkan gambar-gambarnya yer... Tungguuuu... 

1 comment:

  1. Nice share! Thanks a lot for such a lovely blog posting this time around as well.Floor Miami

    ReplyDelete